Engelse les en eerste bezoek aan Londen - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van Lara Zwan - WaarBenJij.nu Engelse les en eerste bezoek aan Londen - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van Lara Zwan - WaarBenJij.nu

Engelse les en eerste bezoek aan Londen

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Lara

03 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Esher

Ik ben hier nu een maand en de tijd gaat onwijs snel! Vooral de afgelopen weken heb ik het super druk gehad. Jamie werkt weer fulltime op kantoor en dat betekend dat ik dus alles de hele week alleen doe. Gelukkig gaan al mijn taken met de kinderen en in huis (meestal) heel goed.

Ik ga inmiddels naar Engelse les. Ik heb eerst een test moeten maken om te bepalen op welk niveau ik zit. Ik blijk bij de advanced groep (de hoogste) te horen (wie had dat ooit gedacht!). Het was overigens een beetje knullig geweest als ik niet in deze groep had gezeten. De lerares heeft namelijk verteld dat het maar zelden voorkomt dat bijvoorbeeld Nederlanders of Duitsers in een lagere klas moeten, doordat het niveau van de Engelse les in deze landen zo goed is. Ik heb nu twee keer in de week twee uur les. In de lessen moeten we vooral veel praten met elkaar, dingen lezen, grammatica oefeningen doen, etc. De klas is leuk. Er zitten natuurlijk veel andere au pairs in (Vooral Duitse, want heb ik al verteld dat ongeveer 80% van de au pairs hier Duits is? Als je nieuwe mensen ontmoet hoef je bijna niet meer te vragen uit welk land ze komen. De kans dat het antwoord Duitsland is, is nogal groot haha). Daarnaast zitten er bijvoorbeeld ook vrouwen die voor het werk van hun man naar Engeland zijn verhuisd in de klas.

Het weer hier in Engeland valt me enorm mee tot nu toe. Van tevoren had ik (lekker dom) vooral gerekend op ‘echt Engels weer’ en ik stapte dus zonder enige zomerse kleding en met paraplu het vliegtuig in. De vooroordelen over het weer zijn echter nog niet echt uitgekomen, dus ik heb het een aantal keren bloedheet gehad omdat ik alleen lange broeken mee heb.

Twee weken geleden had Rosa gymnastics competitions. Het waren wedstrijden voor de regio zuid/west Engeland, dus dit was best een belangrijke dag. Er werd dan ook al een hele tijd naartoe geleefd en Rosa had gevraagd of ik ook wilde komen kijken. De dag begon al met een goede challenge voor mijzelf. Clare had meer vertrouwen in mijn vlechtkunsten dan in die van haar en daarom stond ik ’s ochtends om 8 uur haren in te vlechten. Op zich is dat niet echt anders dan andere dagen, behalve dan dat ik de avond ervoor om half 5 in bed lag en de eisen van de vlecht waren nogal hoog (mam, je mag blij zijn dat wij op ballet zaten en niet op turnen want de balletuitvoering was hier niks bij). Gelukkig werd de vlecht goedgekeurd en het uren zitten op heerlijk oncomfortabele klapstoelen, alle oefeningen van Rosa en de vele ritjes naar de turnzaal werden beloond met zowaar twee medailles: een zilveren en een bronzen.
Op zondag was het de beurt aan Isaac. Hij had een testdag op Kuk Sool om te kijken of hij van de witte band met gele streep naar de gele band ging. Ik ben niet mee geweest, dus ik weet niet hoe alles er precies aan toe ging, maar hij heeft de gele band gehaald!

Vorig weekend ben ik voor het eerst sinds ik hier ben echt naar Londen geweest. Ik was al twee keer eerder geweest, één keer voor een au pair meeting en één keer om uit te gaan, maar toen heb ik verder niet veel van Londen gezien. Zondag ben ik met een Slowaakse en drie Franse au pairs naar een aantal van dé toeristische plekken in Londen gegaan. Londen Eye, Buckingham Palace, Picadilly Circus en Camden Town (Een wijk met allemaal marktjes/ winkeltjes. Niet echt helemaal mijn ding (het is een beetje alternatief), maar om eens een keer naar toe te gaan is het wel leuk) hebben we inmiddels gezien. Toen vond ik het wel weer mooi geweest en met de gedachte dat ik aanstaand weekend toch weer terug ga naar Londen ben ik daarna naar huis gegaan. Jaja want Daisy is inmiddels aangekomen voor een weekendje Engeland!! Ik heb dit weekend vrij en Daisy was wel in voor een spontaan stedentripje, dus zij komt me tot maandagochtend opzoeken:D. Super leuk dat ze langs komt en in mijn volgende blog zal ik meer vertellen over dit weekend!

Groetjes Lara

  • 03 Oktober 2014 - 15:32

    Donna:

    Super leukk!! Heel veel plezier samen!

  • 03 Oktober 2014 - 17:41

    Eefje:

    Hi Lara,

    Het is zo fijn om te lezen dat je helemaal je draai hebt gevonden in het gezin en in Esher.
    Houd je blog maar bij want het wordt een leuk geheel over een heel jaar. Heb je al foto's?
    Een heel fijn weekend met Daisy!
    En hopelijk blijft het nog lang on-Engels weer ;-)

    With love xxx

  • 05 Oktober 2014 - 09:56

    Marijk De Jong:

    Hoi Lara,
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Ik vind het leuk om zo je belevenissen te lezen.
    Groetjes,
    Marijke

  • 15 November 2014 - 13:22

    Patricia Van Der Zwan:

    Hoi Lara,

    Fijn dat het zo goed gaat en dat je het prima naar je zin hebt. Wens je volgende week een fijne tijd in Nederland.
    Hartelijke groet Bert en Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 4309

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: