Het dagelijkse leven in Esher - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van Lara Zwan - WaarBenJij.nu Het dagelijkse leven in Esher - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van Lara Zwan - WaarBenJij.nu

Het dagelijkse leven in Esher

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Lara

14 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Esher

Inmiddels zit ik alweer twee weken in Engeland. De tijd gaat heel erg snel en ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin! Mijn vorige blog was vooral even een kort verhaaltje over waar ik nou eigenlijk zit, dus ik zal nu wat beter beschrijven wat ik zoal doe.

In de ochtend gaat de wekker om 6:45 en om 7:30 word ik beneden verwacht voor het ontbijt. Het o zo bekende, traditionele Engelse ontbijt dat sommigen nu misschien voor ogen hebben, heb ik hier (gelukkig) nog nooit voorbij zien komen. We eten hier ’s ochtends cereals (waar heeeel veel verschillende soorten verkrijgbaar van zijn in de supermarkt). Vervolgens moeten de kinderen zich klaarmaken om naar school te gaan, want we moeten ongeveer 8:25 vertrekken naar school. Het vertrek met drie kinderen loopt natuurlijk minder soepel en snel dan wanneer je alleen weg gaat. Van de week werd dit wel weer duidelijk toen ik er halverwege de autorit achter kwam dat 2 van de 3 schooltassen vergeten waren. Ik kon dus weer omkeren, haha. We gaan altijd met de auto naar school, sportlessen etc. omdat dit allemaal in een dorp verderop zit (daar woonde het gezin eerst). Tijdens de autorit praten we soms Nederlands. Het gezin heeft 11 jaar in Nederland gewoond voor het werk van Jamie en de kinderen zijn daar dus alle drie geboren. De oudste twee spreken een aardig woordje Nederlands en er wordt dan ook van mij verwacht dat ik af en toe Nederlands met ze praat om dit te behouden.

De kinderen zitten nu alle drie de hele dag op school van 9:00 tot 15:15. Ze lunchen dus ook op school. Om 15:15 haal ik de kinderen weer op en een paar keer per week moet ik ze dan gelijk naar hun sportlessen brengen. Isaac doe twee keer per week Kuk Sool Won (ik geef toe dat ik moest googlen hoe je het precies schrijft en ik kan het nog steeds niet goed uitspreken, maar het is een Koreaanse vechtkunst), Rosa doet 9 uur per week gymnastics en ze hebben allebei pianoles. Daarnaast staat de hele zaterdag in het teken van voetbal, gymnastics en tennis. Je kan dus wel zeggen dat er aardig wat buitenschoolse activiteiten zijn die het hele gezin (en mij) lekker bezig houden. Op maandag t/m donderdag moet ik meestal koken. Van de week werd er al om hutspot gevraagd en ik was natuurlijk wel bereid om dat voor ze te maken:). Verder eten ze wel ongeveer dezelfde dingen als dat ik in Nederland gewend ben, alleen wat minder gekookte aardappels. Na het eten komt er altijd pudding (zo noemen ze het toetje) op tafel. Hier gaat dat niet gewoon in de vorm van yoghurt of vla, maar het is bijvoorbeeld crumble, apple pie of ijs.

Afgelopen dinsdag was ik jarig. Ik had dit thuis al een beetje gevierd tegelijk met mijn afscheidsborrel, maar de echte dag was natuurlijk hier in Engeland. Toen ik ’s ochtends beneden kwam, heeft het hele gezin ‘Lang zal ze leven’ voor me gezongen (dat wil zeggen vader en moeder uit volle borst en de kinderen mompelend, haha) en ik kreeg een heel leuk boek over dingen die je kan doen in Londen:). ’S Middags mocht ik niet in de keuken komen en Claudia en Jamie waren de hele tijd druk bezig. Ze hadden een hele lekkere en grote (we hebben 3 dagen lang als toetje taart gehad) verjaardagstaart gemaakt. Ik heb hier inmiddels een aantal andere au pairs ontmoet en met hun heb ik ’s avonds nog een drankje gedaan in de bar hier vlakbij.

Ik zei net al dat ik een aantal andere au pairs heb ontmoet hier. Er zitten hier best veel au pairs, die natuurlijk allemaal niemand kennen dus er is een facebookgroep waar je elkaar kunt ontmoeten. Er zitten volgens mij geen andere Nederlandse au pairs hier in de buurt, maar wel Duitse, Spaanse en Franse en dat is super gezellig! Er zijn hier in het dorp een aantal pubs waar we heen kunnen, we zijn vrijdag uitgegaan in Londen en ik ga naar dezelfde sportschool als een andere au pair dus genoeg mogelijkheden om leuke dingen met elkaar te doen!

Ik denk dat jullie nu wel een beetje een idee hebben van wat ik hier doe. Als er suggesties zijn voor een volgend onderwerp hoor ik het graag, haha.

Groetjes Lara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 4313

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: