Half Term en Home Alone - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van Lara Zwan - WaarBenJij.nu Half Term en Home Alone - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van Lara Zwan - WaarBenJij.nu

Half Term en Home Alone

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Lara

14 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Esher

Er zijn weer een aantal weken voorbij en daarom wordt het wel weer eens tijd voor een nieuwe blog dacht ik zo.

Een paar weken geleden hadden Isaac, Rosa en Claudia schoolvakantie (Half Term). Ik moest in deze week drie dagen oppassen. Op maandag zijn we op de fiets naar Bushy Park gegaan. Je kan wel merken dat deze familie in Nederland heeft gewoond, want zelfs Claudia van 4 heeft de hele weg (half uur) gefietst (en mooi niet dat ik haar een stukje mocht duwen). Fietsen is hier over het algemeen helemaal niet zo gewoon. Er zijn soms wel fietspaden aan de zijkant van de weg, maar daar fietsen zo weinig fietsers op dat de auto’s er gewoon lekker op rijden en parkeren (lekker handig voor die ene debiele Nederlander die wel lekker overal naartoe gaat op het fietsie..). Ook uitgaan doen we hier op de fiets. Als je dit aan Engelsen verteld reageren ze eerst standaard met de vraag: ‘Fiets je dan ook terug..?! Jaja, ik ben gewoon nog in staat om naar huis te fietsen na een avondje stappen’. Vervolgens moeten ze lachen omdat ze het zo Nederlands vinden om op de fiets uit te gaan.
Terug naar de schoolvakantie. Op dinsdag zijn we naar het zwembad gegaan. Het zwembad is gewoon een vierkant bad bij de sportschool zonder glijbanen o.i.d., maar het was toch weer goed voor een paar uurtjes plezier! Op woensdag hebben we Halloweenkoekjes gebakken die ze mee kon nemen naar hun weekend bij opa en oma, want daar gingen ze van donderdag tot zondag heen. Dit betekende dat ik een weekendje home alone was :D. Ik kan vertellen dat dit best wel lekker was na twee maanden met constant vijf mensen om me heen elke dag!

Natuurlijk is het wel echt weer wat voor mij dat dit weekend niet helemaal vlekkeloos is verlopen. Het begon op donderdagavond al met een man van het gasbedrijf (of wie daar ook over gaat) aan de deur om te vragen of ik gas had geroken, omdat één van de buren daarover had gebeld. Ik zat al de hele dag binnen films te kijken dus ik had natuurlijk niks geroken, haha. Op vrijdag werd ik uit bed gebeld met de melding dat er toch een gaslek was en dat ze misschien het gas af moesten sluiten als het bij ons voor was. Ik zag mijn hele weekend al veranderen in magnetronmaaltijden (we koken op gas) en koude douches, maar gelukkig hoefde het gas er maar een middagje af. Ik ben dit weekend in ieder geval wel weer een paar dingen te weten gekomen: ik weet niks van gas (nee ik heb geen idee of de boiler op gas werkt en ik weet ook niet waar de gasmeter zit) en onze boiler hangt blijkbaar in de garage (sorry meneer die ik het hele huis door heb gestuurd op zoek naar de boiler).
Op zondag kwam de familie weer thuis en na een heerlijk rustig weekend vol met films, bankhangen en uitslapen is dat toch ook wel weer gezellig:)

Verder heb ik weer een paar weken normale weken achter de rug en nu hoef ik nog maar een paar dagen te ‘werken’, totdat ik volgende week weer een weekendje thuis ben :D. Dit zal wel weer een leuke week zijn die snel voorbij gaat. Rosa is woensdag jarig en daarom gaan we voor haar feestje zondag naar de schaatsbaan, ik ga nog een dagje naar Londen en dan is het alweer donderdag en stap ik op het vliegtuig naar Nederland!

Groetjes,
Lara

  • 14 November 2014 - 21:38

    Eefje:

    Deze laatste week zal zeker omvliegen met uitstapjes en Rosa's verjaardag.
    We kijken er heel erg naar uit dat je na bijna 3 maanden weer heerlijk een paar dagen thuis komt!
    Fijne week en tot donderdag!
    xx papa en mama


  • 22 November 2014 - 11:01

    Marijke De Jong:

    Veel plezier in Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 4296

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: