Mijn eerste bezoek: Daisy - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van Lara Zwan - WaarBenJij.nu Mijn eerste bezoek: Daisy - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van Lara Zwan - WaarBenJij.nu

Mijn eerste bezoek: Daisy

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Lara

15 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Esher

Elk weekend ben ik overdag de hele dag vrij en moet ik één avond oppassen. Één keer in de maand ben ik het hele weekend vrij en kan ik dus het hele weekend doen wat ik wil. Een paar weken geleden zei Jamie dat ik het weekend van 3 oktober helemaal vrij zou zijn. Ik zei een beetje voor de grap (hoewel ik het natuurlijk wel echt leuk zou vinden) tegen Daisy dat ze dat weekend wel langs kon komen als ze wilde. Om een lang verhaal kort te maken was het ticket de volgende dag geboekt en stond ik vorige week vrijdag dus op het station om Daisy op te halen. Nadat ik het huis had laten zien (Daisy mocht gewoon hier bij mij logeren) hebben we een rondje Esher gedaan op de fiets. Dit houdt in dat we naar de High Street zijn gegaan (een straat met welgeteld 10 winkels, een supermarkt en een paar banken) en dat ik een paar plaatsen heb laten zien hier waar ik regelmatig kom. Daarna zijn we naar een bar hier vlakbij gegaan voor de vrijdagmiddagborrel (die overigens meestal wordt gehouden door alleen een andere au pair en mij, omdat wij de enigen zijn met een vrije vrijdagmiddag hahaha). ’s Avonds hadden Daisy en ik besloten dat we uit zouden gaan in Londen. We zijn naar een Club in Clapham gegaan. Dit is maar 20 minuutjes met de trein, dus dat valt mee. Jammer was wel dat de club een stuk eerder dicht ging dan dat de eerste trein vertrok. We moesten dus een tijd wachten (zeg maar twee uur). We hebben ons echter prima vermaakt (categorie leedvermaak) en een aantal ontzettend sierlijk uitstappende buspassagiers later (als 60-plusser dronken uit de bus vallen is toch wel het toppunt) kwam onze trein.

Op zaterdag was het slecht weer. Ik dacht al dat het gevaarlijk zou zijn om in mijn blog te schrijven over het weer dat reuze mee viel hier. Het regende de volgende dag dan ook gelijk. Als echte Nederlanders (en omdat Daisy geen kaart voor de bus heeft) zijn we toch op de fiets naar Kingston gegaan. Kingston is een redelijk grote plaats met veel winkels. Het is ongeveer 25 minuten fietsen vanaf Esher dus dat is altijd wel leuk om even naartoe te gaan. Op de terugweg zijn we langs de Thames, via Hampton Court Palace weer naar huis gefietst. ’S Avonds hebben we een avondje Gooische vrouwen gekeken. Daisy heeft de hele box met alle seizoenen voor me meegenomen dus ik kan weer even vooruit:D.

Zondag zijn we naar Londen gegaan. We hebben de London Eye gezien, de Big Ben, Houses of Parliament, Picadilly Circus, St. Paul’s Cathedral, de Tower of London en de Towerbridge. Alles vanaf de buitenkant, want tijd om overal naar binnen te gaan hadden we in die ene dag natuurlijk niet. Ook zijn we even bij een hele grote soort souvenirshop naar binnen gegaan (Cool Britiannia). Nou hier moet je echt nooit wat kopen, want dezelfde souvenirs zijn twee straten verderop natuurlijk drie keer zo goedkoop. Daarnaast zijn we naar Greenwich geweest. Omdat de tube naar Greenwich voor een groot deel buiten werking was dit weekend zijn we met de bus gegaan. Het duurt wat langer, maar eigenlijk is het veel leuker dan de underground want je ziet natuurlijk veel meer! In Greenwich park ligt een heuvel vanaf waar je een heel mooi uitzicht hebt over Londen. Ook ligt hier de welbekende nulmeridiaan. We hebben echter besloten niet met de meridiaan op de foto te gaan aangezien we geen zin hadden in een rij van een half uur (en al de mensen in de rij als publiek bij ons fotomomentje).

Op maandag ging Daisy mij weer verlaten, maar de ‘werkweek’ begon natuurlijk wel weer voor mij. We stonden dus lekker vroeg op, ik heb Daisy op de valreep nog aan het gebruikelijke ontbijt hier gekregen (cereals met melk) en daarna bracht ik de kinderen naar school. Helaas zitten in de bolide die ik hier rijd maar vier gordels dus ik moest Daisy even achter laten, maar toen ik terug kwam hebben we nog even gezellig kunnen kletsen. Daarna moest ze helaas alweer naar de trein. Ik heb echt een super leuk weekend gehad. Super leuk dat je zo spontaan langs kwam Daisy!!

De rest van de week was weer een normale week voor mij. Wel heb ik weer een nieuwe ervaring opgedaan: met drie kinderen naar de tandarts. Isaac was als eerste aan de beurt en hij had twee gaatjes, dit was dus al een goed begin (zijn inmiddels alweer gevuld dus dat is ook weer opgelost). Vervolgens was Rosa aan de beurt en zij kreeg te horen dat ze over een jaartje wel aan de beugel mag. Toen was het de beurt aan Claudia die het toch niet meer zo zag zitten. Gevolg was dat Lara zelf in de stoel kon om het goede voorbeeld te geven. Nouja alles voor de kinderen hè, haha.

Ik kan zeggen dat ik het na 6,5 week nog steeds super naar mijn zin heb hier. Ik heb al heel wat leuke mensen ontmoet, het ‘werk’ vind ik nog steeds super leuk en ook vind ik het heel erg leuk dat ik nu aan iemand van thuis heb kunnen laten zien hoe het hier is. Mijn eerste ticket terug naar Nederland is inmiddels geboekt. Over 5 weken kunnen de mensen die willen mij weer zien:). Het ticket is wel een retourtje natuurlijk, het is alleen voor een weekendje en daarna ga ik weer lekker terug naar Londen!!

Xx Lara

P.s. Wisten jullie dat wij voor sommige namen hier een hele verkeerde uitspraak hebben in Nederland? Ik denk dat 99% van de Nederlanders Greenwich zegt zoals je het schrijft, maar je zegt dus blijkbaar Grènich en rivier de Thames spreek je uit als Tèms (allebei met een e zoals in help). Ach, zo heeft mijn gastgezin af en toe ook eens wat te lachen..

  • 15 Oktober 2014 - 18:52

    Pauline:

    super leuk om af entoe iets van je te lezen.
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt.
    Groetjes Pauline

  • 15 Oktober 2014 - 19:28

    Judy:

    Hee lieve zus!!

    Nou je houdt leuke verslagen bij hoor!! En dat bij de tandarts XD te grappig!
    Heeeeeel veel plezier nog daar! Tot in november :-)

    Xx

  • 16 Oktober 2014 - 08:55

    Marijke:

    Fijn dat je het naar je zin hebt. Leuk om af en toe wat van je te lezen.
    Groet, Marijke
    Ps. Je hebt een leuke schrijfstijl.

  • 16 Oktober 2014 - 19:39

    Hans:

    leuk verhaal lara !
    en hoeveel gaatjes had jij ? haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 4291

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: