Wat gaat de tijd snel: Al over de helft! - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van Lara Zwan - WaarBenJij.nu Wat gaat de tijd snel: Al over de helft! - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van Lara Zwan - WaarBenJij.nu

Wat gaat de tijd snel: Al over de helft!

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Lara

20 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Esher

Zoals de titel misschien al doet vermoeden woon ik inmiddels al meer dan een half jaar (6,5 maand om precies te zijn) in Engeland. Nog maar 4,5 maand te gaan hier in dit gezin en mijn tijd in de UK zit er alweer op. Vooral de laatste maanden is de tijd zo snel gegaan en ik merk steeds meer dat ik het me helemaal niet voor kan stellen om weer terug te verhuizen naar Nederland.
Ik heb besloten wat meer van the UK te moeten gaan zien voordat ik alweer weg ga. Het zou ten slotte zonde zijn als je een jaar lang in een land woont en vervolgens alleen de hoofdstad ziet. Daarom gaan we soms dagjes naar andere steden (Bath, Canterbury) en zijn we naar Stonehenge en Leeds Castle geweest. Met Pasen gaan we naar Edinburgh in Schotland.

Het is inmiddels alweer bijna zomer, maar een winters verhaaltje kan nog net vind ik zelf. Net als in Nederland hebben we hier een tijdje geleden sneeuw gehad. Zo snel als het gekomen was, was het ook dezelfde dag alweer weg. Gelukkig hadden Rosa en Claudia voordat ze naar school gingen al een sneeuwpop gemaakt, want ’s middags lag z’n neus alweer te drijven in het gras. Natuurlijk zorgde de sneeuw ook hier voor een hoop files en gedoe op de weg. Het kostte me maar 1,5 uur file en 1 botsinkje (gelukkig niet mijn schuld) om de kinderen naar school te brengen (best knap voor een stuk van 9,5 km al zeg ik het zelf).

Ook heb ik mijn 6e gast hier gehad: Naomi. Ze kwam donderdagavond aan op het vliegveld en omdat ik die dag toch al in de stad was, ben ik haar op gaan halen. Dit had ze natuurlijk niet verwacht en het was denk ik wel een leuke verrassing. Misschien iets minder leuk was dat we toen vanaf de bus naar huis moesten lopen door de regen, want ik was niet met de auto naar de bushalte gekomen. Nogmaals sorry Naomi, maar wel het perfecte begin van een weekendje in Engeland toch? (Zoals ik al eerder heb geschreven is dat trouwens echt een cliché, want het regent hier écht niet zoveel als dat iedereen denkt). Verder hebben we in het weekend natuurlijk weer het vaste toeristische rondje gedaan, maar er werden dit keer ook wat extra activiteiten in het schema gepropt. We zijn naar Fifty Shades of Grey geweest (want ja na het lezen van de boeken en de hype rondom de film moesten wij dit natuurlijk ook gezien hebben). De film viel me reuze mee. Opvallend waren sommige van onze mede bioscoopgangers. Over de reden waarom 2 gepensioneerde mannen beide alleen in de bioscoop zitten om die film te zien hebben we maar niet te veel gespeculeerd…

Naomi wilde nu ze in Engeland was wel eens een echte Engelse High Tea doen. Inmiddels kan ik jullie weer wat nieuwe interessante informatie mede delen. Een echte High Tea is namelijk helemaal niet hetzelfde als wat wij in Nederland High Tea noemen. Wat wij in Nederland zien als High Tea heet eigenlijk Afternoon Tea (dus met sandwiches, cakejes, koekjes, scones en natuurlijk thee) en een High Tea was vroeger gewoon een soort avondmaaltijd voor de werkende mensen (geserveerd op een hoge tafel en niet de lage salontafel zoals een Afternoon Tea  weg is de illusie van de interessant klinkende naam). Snappen jullie het nog..?

Nu heb ik weer een paar rustige weken. De normale dagelijkse bezigheden gaan natuurlijk altijd door. Verder zie ik in het weekend vooral vriendinnen, gaan we naar Londen en soms een uitstapje wat verder weg. Ik vermaakt me hier dus nog steeds prima!

Xx Lara

  • 20 Maart 2015 - 18:58

    Eefje:

    Leuk stuk weer Lara.
    De tijd vliegt, ook voor ons.
    Het is zo fijn dat jij het zo naar je zin hebt!
    xx mum and dad :-)

  • 20 Maart 2015 - 20:45

    Donna:

    Hartstikke leuk Laartje!! :) gelukkig heb je het zo naar je zin idd! Dikke kus

  • 24 Maart 2015 - 19:13

    Hans:

    gezellig weer ff wat van je te horen /lezen.haha.
    kus pappie

  • 26 Maart 2015 - 22:11

    Monique Van Den Berg:

    Heel leuk om weer wat te lezen over jouw Engelse leven fijn dat je het zo leuk hebt,groetjes monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 4304

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: