Christmas and New Year’s Eve - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van Lara Zwan - WaarBenJij.nu Christmas and New Year’s Eve - Reisverslag uit Esher, Verenigd Koninkrijk van Lara Zwan - WaarBenJij.nu

Christmas and New Year’s Eve

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Lara

03 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Esher

Oeps, de laatste blog is wel heeeel erg lang geleden. Inmiddels is het alweer 2015 dus bij deze: Happy New Year allemaal!! De laatste weken van het jaar waren best wel druk en heel gezellig.

Ik ben eind november een weekendje thuis in Nederland geweest. Dat was een super leuk weekend waarin ik veel mensen en familie weer even gezien heb. Natuurlijk was het wel echt wat voor mij om het weekend even goed en relaxt af te sluiten: NOT. Zoals sommigen misschien al weten heb ik het vliegtuig al een keer bijna gemist (sorry voor de stress Donna en Eline), maar ik heb mezelf deze keer overtroffen. Om 19:30 op het vliegveld aankomen als je vlucht om 19:40 vertrekt is niet heel erg goed voor je hart kan ik jullie vertellen. Thank god is Rotterdam Aiport zo klein dat ik de vlucht toch nog gehaald heb :) Het jammere was dat ik mijn ouders toen niet echt goed gedag heb kunnen zeggen, maar dit was niet zo erg want 2 weken later stonden ze alweer bij mij hier in Engeland op de stoep! Ook dit was weer een super leuk weekend met een aantal bezoekjes aan Londen, we zijn naar De Notenkraker (ballet) geweest en ze hebben mijn gastgezin ontmoet :)

Toen was het alweer tijd voor de kerst. Ik heb aan het begin van mijn tijd hier besloten om in Engeland te blijven met de kerst om eens mee te maken hoe die Engelsen dat nou vieren (dit is ten slotte de perfecte gelegenheid). We gingen naar de familie van Clare in Bournemouth in het zuiden van Engeland. Met z’n zessen in één auto is natuurlijk een beetje krapjes, dus ik ging met de trein. Kerstavond was qua eten niet zo heel bijzonder, maar de stockings waren wel een heel spektakel. De kinderen gaan slapen met de stockings naast hun bed. De stockings moeten vervolgens weg worden gehaald, worden gevuld en weer worden teruggelegd zonder dat de kinderen ondertussen wakker worden (dit alles wordt gedaan ‘Father Christmas’). Van de verhalen heb ik gehoord dat de eerste ’s ochtends om 4 (!) uur wakker werd omdat ze natuurlijk heel erg enthousiast waren om de cadeautjes uit te pakken. Was ik even blij dat ik in een apart huisje sliep, hahaha. Na het ontbijt was het vervolgens tijd voor de cadeautjes onder de kerstboom. Dit zijn de cadeautjes die de ouders aan hun kinderen geven en alle gezinnen geven ook weer cadeautjes aan elkaar. Het was een vrij grote berg, maar ik denk dat het minder dan een half uur kostte om alle cadeautjes uit te pakken. Best een indrukwekkend record al zeg ik het zelf.
’s Avonds was het tijd voor het kerstdiner. Er waren een aantal typisch Engelse elementen aanwezig: de kalkoen (als ik het me goed herinner was het geval 8 kilo), bread sauce, Christmas pudding (een soort donkere cake met rozijnen die nog even in de fik gaat voor het opdienen), niet te verwarren met de Christmas cake (die officieel een paar weken van tevoren wordt gemaakt en waarin elke keer een beetje drank wordt gegoten) en natuurlijk de Christmas crackers.
Op Boxing day gingen we naar een Pantomime. Dit is een soort toneelstuk wat is gebaseerd op een kinderverhaal, in ons geval Peter Pan. Er zijn een aantal elementen die in elke Pantomime terugkomen, dus voor de kenners zijn dit grappige dingen. Van tevoren wist ik niet echt wat ik ervan moest verwachten, maar iedereen zei dat veel mensen hier erheen gaan met kerst en dat het heel grappig zou zijn. Nou grappig was het zeker. Het was een heel interactief gebeuren met humor voor zowel kinderen als volwassenen, dus het was super leuk om hier een keer te zijn geweest!

Na de kerst ging ik weer naar huis want op zaterdag kwamen Donna en Eline aan om mij een paar dagen op te zoeken. We hebben een paar nachten hier in huis geslapen en een paar nachten in een hostel. (Jaja, je moet alles een keer geprobeerd hebben en met onze doorgewinterde hostelganger Donna is het helemaal goed gekomen). Ook nu hebben we in een paar dagen weer veel toeristische attracties in Londen gezien. Ik heb inmiddels mijn vaste rondje, dus begin al best een goede gids te worden al zeg ik het zelf :D Ook Oud & Nieuw hebben we in Londen gevierd. We hadden geen kaartjes voor het vuurwerk (ze hebben dit jaar natuurlijk precies ingevoerd dat je kaarten nodig hebt voor de plekken waar je het vuurwerk goed kan zien), dus we zijn maar naar een plek gegaan waar je geen kaartjes nodig had. Ik denk dat we hier ongeveer 1% van al het vuurwerk hebben kunnen zien (gelukkig hebben we de beelden op internet nog), maar daarna gingen we nog naar een feestje dus al met al was het een gezellige avond :)

Inmiddels zijn Eline en Donna weer terug in Nederland en ben ik weer in Esher. Nog één dagje lekker rustig aan doen en dan begint maandag het normale leven weer!

Xx Lara

  • 06 Januari 2015 - 19:03

    Hans :

    Leuk stukje, meis.
    Fijn dat jullie/Jij het zo lleuk hebben gehad!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 4302

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: